Pojęcie może brzmieć niezrozumiale, jednak mamy z nim dzisiaj do czynienia bardzo często. Bo e-commerce to nic innego, jak popularnie rozumiany handel przez Internet. Najbardziej powszechną jego formą są przede wszystkim sklepy internetowe. To wszelkie metody, które sprzyjają podpisywaniu umów sprzedażowych na odległość. W handlu elektronicznym wykorzystuje się nowoczesne urządzenia, jakim jest smartfon, faks czy telewizja.
Najczęściej e-commerce kojarzy się z działalnością sklepów online. Ale nie jest to zasadne. Jest tak bowiem, że taka działalność nie może odnosić się tylko i wyłącznie do sklepów w sieci. W wielu przypadkach transakcje handlowe podpisywane elektronicznie mają charakter niebezpośredni. Oznacza to tyle, że kupienie produktu i płatność za niego zachodzi drogą elektroniczną, a dostawa zamówionego produktu, realizuje się w sposób standardowy lub odbiera się go samemu. Transakcje elektroniczne mają często charakter bezpośredni. Wtedy wszystkie działania mają miejsce tylko i wyłącznie za pomocą sieci. Tu zamawia się produkt, płaci za towar i w ten sam sposób się towar otrzymuje. Branża e-commerce bardzo szybko się rozwija, na co wpływają głównie zyski, jakie uzyskuje się z handlu elektronicznego. To najczęściej oszczędność czasu i pieniędzy. Mniejsze koszty dla handlujących. Lepsze możliwości wyboru, jeżeli chodzi o niezbędne produkty. Handel elektroniczny wykazuje też negatywne strony. Najczęściej tutaj wymienia się brak szans na dokładne sprawdzenie towaru. Do niekorzystnych stron handlu elektronicznego zalicza się też słaby kontakt ze sprzedawcami i często spóźnienia w dostawach. Mimo słabych stron branża e-commerce rozwija się bardzo dobrze. https://pozycjonowaniebezryzyka.pl